Για πολλούς, μια θέση εκπροσώπου εξυπηρέτησης πελατών είναι ιδανική για το ξεκίνημα της επαγγελματικής πορείας ενός ατόμου. Εξαιτίας του έντονου ανταγωνισμού, η σύνοψη του βιογραφικού σας πρέπει να λέει μια σύντομη αλλά ενδιαφέρουσα ιστορία. Ακούγεται δύσκολο; Δεν είναι. Ας ρίξουμε μια ματιά. Για πολλούς υπευθύνους εύρεσης προσωπικού, η σύνοψη ίσως είναι το σημαντικότερο τμήμα του βιογραφικού. Αν έχετε τα βασικά προσόντα, η σύνοψη θα σας κάνει να ξεχωρίσετε. Είναι η πρώτη εντύπωση που δίνετε, και συχνά η μόνη ευκαιρία να επιστρατεύσετε τη δημιουργικότητά σας. Είναι επίσης συχνά το πρώτο που κοιτάζει ο αναγνώστης στη σελίδα.
Οι θέσεις εκπροσώπου εξυπηρέτησης πελατών ίσως θεωρούνται χαμηλού επιπέδου. Προσφέρουν, όμως, περιθώριο εξέλιξης. Επίσης, προσφέρουν τη δυνατότητα να επιδείξετε την πείρα σας σε άλλους τομείς. Γράψτε ένα επαγγελματικό ιστορικό που θα εντυπωσιάσει τους εργοδότες. Αν, τώρα, μεταπηδάτε στο πεδίο της εξυπηρέτησης πελατών από ένα άλλο, έχουμε καλά νέα, μιας και πολλοί κλάδοι χρειάζονται ειδικούς εξυπηρέτησης. Για την απαρίθμηση των εμπειριών σας, η αντίστροφα χρονολογική σειρά είναι συνήθως η καλύτερη, διότι αξιοποιεί άριστα τον χρόνο του υπευθύνου εύρεσης προσωπικού.
Εκπρόσωπος εξυπηρέτησης πελατών, Cosmote
Aug 2014 — Sep 2019, Τρίπολη
Εκπρόσωπος εξυπηρέτησης πελατών, Ξενοδοχείο «Χρυσαλλίς»
Aug 2012 — Aug 2014, Ναύπλιο
Εκπρόσωπος εξυπηρέτησης πελατών, Εμπορικό κέντρο «Emporium»
Oct 2010 — May 2012, Τρίπολη
Μάθετε πώς ακριβώς να περιγράψετε την εργασιακή πείρα σας σε ένα βιογραφικό. Υπάρχουν συγκεκριμένες μορφές τις οποίες προτιμούν οι υπεύθυνοι προσλήψεων και οι υπεύθυνοι εύρεσης προσωπικού. Τις παρουσιάζουμε εδώ.
Επειδή η εξυπηρέτηση πελατών είναι μια καθολική επαγγελματική κατηγορία, τη χρησιμοποιούν διάφοροι κλάδοι. Ωστόσο, όταν απαριθμείτε τις δεξιότητες και το εργασιακό ιστορικό σας σε ένα βιογραφικό, καλό είναι να γνωρίζετε ποιοι κλάδοι έχουν μεγαλύτερη ανάγκη και ποιοι αμείβουν καλύτερα. Έτσι, θα μπορέσετε να αναζητήσετε τις καλύτερες θέσεις εργασίας ως εκπρόσωπος εξυπηρέτησης πελατών, να κατανοήσετε την αγορά και να προσαρμόσετε το βιογραφικό σας (για γενικές αιτήσεις και για συγκεκριμένες αγγελίες). Σύμφωνα με μελέτες, οι συνηθέστερες θέσεις εξυπηρέτησης πελατών εντοπίζονται στην υποστήριξη επιχειρήσεων, στα εστιατόρια και στην εστίαση, στο λιανικό εμπόριο, στον τραπεζικό και χρηματοοικονομικό κλάδο. Αν έχετε εργαστεί προηγουμένως σε παρεμφερή πεδία και κάνετε αίτηση για σχετικές θέσεις, αξίζει να δώσετε προτεραιότητα στο βιογραφικό σας σε αυτά τα χρόνια της πορείας σας. Στη συνέχεια, για να ξεπεράσετε τους άλλους υποψηφίους, απαριθμήστε σε λίστα με κουκκίδες τα επιτεύγματά σας, τις κορυφαίες στιγμές της καριέρας σας και τα αξιοσημείωτα καθήκοντα με τα οποία σας είχαν επιφορτίσει στις προηγούμενες θέσεις εργασίας.
Συμβουλές, παραδείγματα μορφοποίησης και λέξεις-κλειδί για να απαριθμήσετε στο βιογραφικό σας ειδικές δεξιότητες τις οποίες θα λατρέψει ο υπεύθυνος προσλήψεων.
Οι μαλακές δεξιότητες θα βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος ενός υπευθύνου εύρεσης προσωπικού ή επαγγελματία του ανθρωπίνου δυναμικού που αξιολογεί μια αίτηση για θέση εξυπηρέτησης πελατών. Ωστόσο, όπως τονίσαμε προηγουμένως, σχεδόν κάθε κλάδος έχει επηρεαστεί από τις τεχνολογικές καινοτομίες. Έτσι, οι σκληρές δεξιότητες πλέον έχουν μεγαλύτερη σημασία από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια. Αν γνωρίζετε από ψηφιακά συστήματα επικοινωνίας με πελάτες (ή γενικά ψηφιακά εργαλεία επικοινωνίας), συστήματα διαχείρισης σχέσεων με πελάτες, εφαρμογές γραφείου κ.λπ., ίσως έχετε ένα μεγάλο πλεονέκτημα, ανάλογα με την εταιρεία. Η εξοικείωση με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει επίσης καταστεί απαραίτητη για πολλές επιχειρήσεις, καθώς εκατομμύρια καταναλωτές αλληλεπιδρούν εκεί με τις μάρκες. Ακολουθεί ένα παράδειγμα που αποτυπώνει πόσο σημαντική είναι η γνώση (όχι απλώς χρήση!) των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, σύμφωνα με στοιχεία της Microsoft:
Τα πρότυπα, οι μορφές και οι διατάξεις βιογραφικού επηρεάζουν την εντύπωση την οποία δίνετε πριν υπάρξει συνάντηση διά ζώσης. Πριν από τη συνέντευξη, η εμφάνιση του βιογραφικού για θέση εξυπηρέτησης πελατών είναι το μόνο οπτικό σήμα που έχει ένας εργοδότης για τον χαρακτήρα σας. Οι άνθρωποι είναι οπτικά όντα, μην το ξεχνάτε.
Ουσιαστικά, δεν χρειάζεται να γράψετε τι κάνατε στο Λύκειο, αν δεν αναζητάτε απεγνωσμένα περιεχόμενο για να γεμίσετε το βιογραφικό σας για θέση εξυπηρέτησης πελατών. Οι υποτροφίες, τα βραβεία, τα πιστοποιητικά κ.λπ. είναι χρήσιμο να τα υπογραμμίσει ένα άτομο νεαρής ηλικίας που κάνει αίτηση για την πρώτη ή τη δεύτερη δουλειά του. Για τους πιο πεπειραμένους επαγγελματίες της εξυπηρέτησης πελατών, το τμήμα του εργασιακού ιστορικού σχεδόν πάντα θα καταλαμβάνει μεγαλύτερη έκταση. Το τμήμα της εκπαίδευσης καλό είναι να χαρακτηρίζεται από συντομία, απλολογία και σαφήνεια. Χρησιμοποιήστε αυτό το δείγμα, για να απαριθμήσετε τα κορυφαία εκπαιδευτικά επιτεύγματά σας και να παραχωρήσετε πιο κεντρικό ρόλο στα υπόλοιπα τμήματα του βιογραφικού για θέση εξυπηρέτησης πελατών.
New York College, Πτυχίο στην Επικοινωνία
Aug 2007 — May 2011, Αθήνα
4ο Λύκειο Τρίπολης, Απολυτήριο Λυκείου
Sep 2003 — May 2007, Τρίπολη