Ακόμη και πριν από την πανδημία, που σκοτείνιασε τις πόρτες των εγκαταλελειμμένων γραφείων σε όλο τον κόσμο, ο αριθμός των διαδικτυακών βοηθών αύξανε διαρκώς, αποδεικνύοντας την αξία τους ως οικονομικά αποδοτική εναλλακτική έναντι των διά ζώσης υπαλλήλων. Εδώ θα μάθετε πώς ένα εξαιρετικό βιογραφικό διαδικτυακού βοηθού θα σας βοηθήσει να αξιοποιήσετε τις σημερινές ευκαιρίες εργασίας από απόσταση που κάποτε φάνταζαν αδιανόητες.
Αυτός ο οδηγός σύνταξης βιογραφικού θα σας βοηθήσει να επιδείξετε τα ταλέντα σας με τον καλύτερο τρόπο. Κάθε βήμα συνοδεύεται από παράδειγμα βιογραφικού διαδικτυακού βοηθού, το οποίο μπορείτε να προσαρμόσετε. Θα συζητήσουμε τα εξής:
Οι διαδικτυακοί βοηθοί θεωρούνται συνήθως ως διοικητικοί βοηθοί που εργάζονται από απόσταση. Αν και συνήθως προσλαμβάνονται για να παρέχουν διοικητική υποστήριξη (π.χ. προγραμματισμός ραντεβού και ταξιδιών, απάντηση σε τηλεφωνήματα και ιμέιλ), τα καθήκοντα των διαδικτυακών βοηθών έχουν μεγάλη έκταση και ποικιλία.
Οι υπηρεσίες τους εκτιμώνται από εταιρείες όλων των μεγεθών, σε πολλούς κλάδους, ενώ είναι σπάνιο δύο περιγραφές θέσης εργασίας να μοιάζουν μεταξύ τους. Συνήθως απασχολούνται ως ελεύθεροι επαγγελματίες σε ένα από τα εξής αντικείμενα, μεταξύ άλλων: λογιστική, εισαγωγή δεδομένων, εξυπηρέτηση πελατών, μισθοδοσία, διαχείριση μέσων κοινωνικής δικτύωσης, διαχείριση περιεχομένου, έρευνα, ανάλυση δεδομένων.
Ενώ η μεγάλη απόκλιση στις αμοιβές των διαδικτυακών βοηθών αντικατοπτρίζει τη διαφορά στην πείρα και τα καθήκοντα, ο μέσος ετήσιος μισθός που αναφέρουν τρεις ιστότοποι είναι περίπου ο ίδιος: Glassdoor: 39.396 δολάρια, Ziprecruiter: 43.646 δολάρια, Payscale: 43.965 δολάρια.
Σύμφωνα με την έκθεση της Businesswire για την παγκόσμια αγορά διαδικτυακών βοηθών 2021–2025, ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης της απασχόλησης για τους διαδικτυακούς βοηθούς κατά τη διάρκεια αυτής της τετραετίας είναι περίπου 12%, υψηλότερος από τον μέσο όρο όλων των επαγγελμάτων.
Επειδή στους διαδικτυακούς βοηθούς αρέσει η οργάνωση, ίσως εκτιμήσουν την εύτακτη δομή που έχουν ως κοινό τους στοιχείο σχεδόν όλα τα βιογραφικά. Τα ουσιώδη στοιχεία είναι τα εξής:
Ακολουθήστε αυτές τις οδηγίες για τη σύνταξη ενός επιτυχημένου βιογραφικού.
Η αντίστροφα χρονολογική μορφή βιογραφικού συνιστάται για το 90% όσων αναζητούν εργασία. Είναι ιδανική αν η εργασιακή σας πείρα έχει αυξηθεί σταδιακά με την πάροδο του χρόνου σε υπαλληλικές θέσεις.
Ωστόσο, πολλοί διαδικτυακοί βοηθοί μπορεί να αποτελούν εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα αν αναζητούν εργασία ως εξωτερικοί συνεργάτες σε περιστασιακή ή σταθερή βάση. Με τη λειτουργική μορφή βιογραφικού μπορείτε να τονίσετε τις δεξιότητες σας αντί για τους εργοδότες. Και η υβριδική μορφή βιογραφικού συνδυάζει ένα χρονολογικό τμήμα πείρας με μια λίστα δεξιοτήτων πιο προβεβλημένη από ό,τι συνήθως.
Οι πρώτες εντυπώσεις μπορεί να είναι πιο σημαντικές από ποτέ σε μια εικονική αίτηση εργασίας! Μια ξεχωριστή κεφαλίδα βιογραφικού μπορεί να αποπνεύσει επαγγελματισμό, οργανωτικότητα και προσιτότητα, προσκαλώντας τον αναγνώστη να διαβάσει όλα τα υπόλοιπα στη σελίδα. Και είναι το στοιχείο στο οποίο θα επιστρέψουν οι υπεύθυνοι προσλήψεων όταν προγραμματίζουν τις συνεντεύξεις.
Επομένως, εκμεταλλευτείτε την ευκαιρία για να εμφανίσετε σε περίοπτη θέση και με καλαίσθητο τρόπο το όνομά σας, το επάγγελμά σας, τα στοιχεία επικοινωνίας και τη διεύθυνση του προφίλ σας στο LinkedIn. Ενισχύστε τον αντίκτυπο με ταιριαστά στοιχεία σχεδίασης στην κεφαλίδα της συνοδευτικής επιστολής.
Είναι απίθανο να είστε ο μοναδικός υποψήφιος για μια θέση διαδικτυακού βοηθού, και έργο της σύνοψης του βιογραφικού σας είναι να επικεντρώσετε την προσοχή στη αξία που μόνο εσείς μπορείτε να προσφέρετε. Το προφίλ, γνωστό και ως προσωπική δήλωση, καταγράφει τα πιο συναφή προσόντα σας, εστιάζοντας στις συγκεκριμένες ανάγκες της επιθυμητής θέσης.
Εξάλλου, αυτό είναι πραγματικά το μόνο που παρακινεί τους πολυάσχολους υπευθύνους προσλήψεων να δώσουν προσοχή σε ένα βιογραφικό. Αλλά δεν χρειάζεται να το ανακαλύψουν μόνοι τους. Πρέπει εσείς να τους κάνετε να αναφωνήσουν: «Αυτό το άτομο το έχει πραγματικά! Πρέπει να διαβάσω τι γράφει στη συνέχεια».
Παρακάτω υπάρχει ένα δείγμα σύνοψης βιογραφικού διαδικτυακού βοηθού το οποίο μπορείτε να προσαρμόσετε.
Ιδιαίτερα δυναμική διαδικτυακή βοηθός με 7+ έτη πείρας στην παροχή εξαιρετικής υποστήριξης σε διοικητικά και διευθυντικά στελέχη. Ικανή στην παράλληλη εκτέλεση εργασιών και στην ιεράρχηση των εργασιών για το βέλτιστο αποτέλεσμα. Γνώστρια εφαρμογών διαχείρισης εγγράφων και περιεχομένου.
Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, η αγγελία εργασίας προσφέρει τις καλύτερες ενδείξεις για την εργασιακή πείρα που είναι σημαντική για τον εργοδότη, μαζί με λέξεις-κλειδί. Εκτός αυτού, περιγραφικά και δυναμικά ρήματα δράσης αποτελούν το κλειδί για να διαφοροποιηθείτε από τους άλλους υποψηφίους εδώ.
Επικεντρώστε στην επίδραση και την αξία των συνεισφορών και των αποτελεσμάτων σας ως διαδικτυακού βοηθού, αντί για τα καθήκοντά σας. Οι προηγούμενοι τίτλοι εργασίας σας θα πουν στον εργοδότη τι κάνατε· εδώ πρέπει να πείτε πόσο καλά το κάνατε. Τονίστε απτά αποτελέσματα, χρησιμοποιώντας αριθμούς για να τα ποσοτικοποιήσετε αν είναι δυνατόν.
Παρακάτω υπάρχει ένα δείγμα εργασιακού ιστορικού διαδικτυακού βοηθού το οποίο μπορείτε να προσαρμόσετε.
Διαδικτυακή βοηθός, Anastasiou Staffing Solutions, Καβάλα
June 2018 — Παρόν
Διαδικτυακή βοηθός, Sublime Assistants, Θεσσαλονίκη
August 2015 — May 2018
Ακόμη και αν για μια θέση διαδικτυακού βοηθού δεν απαιτείται πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, συμπληρώστε στο τμήμα εκπαίδευσης του βιογραφικού σας ό,τι σχετικό έχετε. Ίσως έχετε σπουδάσει διοίκηση επιχειρήσεων, μάρκετινγκ, χρηματοοικονομικά ή μια επιστήμη της υγείας. Επίσης κοινά είναι τα διπλώματα από σχολές επαγγελματικής κατάρτισης και τα διαδικτυακά προγράμματα μαθημάτων για διαδικτυακούς βοηθούς.
Σε κάθε περίπτωση, αναφέρετε τα πάντα σε αντίστροφα χρονολογική σειρά, από το υψηλότερο στο χαμηλότερο επίπεδο. Παραλείψτε το Λύκειο, εκτός και αν δεν συνεχίσατε με τριτοβάθμια εκπαίδευση. Συμπεριλάβετε κάθε σχετική πιστοποίηση, πρακτική άσκηση, επαγγελματική κατάρτιση, εργαστήριο και σεμινάριο.
Παρακάτω υπάρχει το τμήμα εκπαίδευσης από ένα βιογραφικό διαδικτυακού βοηθού το οποίο μπορείτε να προσαρμόσετε.
Πτυχίο στα μέσα μαζικής επικοινωνίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη
October 2010 — June 2014
Να είστε όσο πιο συγκεκριμένοι και λεπτομερείς γίνεται όταν αναφέρετε ποιες από τις δεξιότητές σας ως διαδικτυακού βοηθού ταιριάζουν καλύτερα με τις απαιτήσεις της αγγελίας εργασίας. Αυτή μπορεί να είναι άλλη μία ευκαιρία να χρησιμοποιήσετε λέξεις-κλειδί. Κάθε βιογραφικό χρειάζεται έναν συνδυασμό σκληρών και μαλακών δεξιοτήτων, επομένως φροντίστε να περιλάβετε και τα δύο.
Σκεφτείτε ποιες ενέργειες και λειτουργίες θα επιτελείτε στη θέση εργασίας αν σας προσλάβουν και ποιες δεξιότητες θα σας είναι πιο χρήσιμες. Οι δεξιότητες στον υπολογιστή, την οργάνωση και την επικοινωνία ίσως βρίσκονται ψηλά στη λίστα, μαζί με τις δεξιότητες στην ανάλυση, την επίλυση προβλημάτων, την κριτική σκέψη και τις εννοιακές δεξιότητες.
Δείτε παρακάτω ένα δείγμα τμήματος δεξιοτήτων από ένα βιογραφικό διαδικτυακού βοηθού.
Αυτή είναι η πρώτη ευκαιρία να δείξετε την ικανότητά σας να διευκολύνετε τον επόμενο εργοδότη σας!
Ακόμη και πριν διαβάσουν το περιεχόμενο του βιογραφικού σας, οι υπεύθυνοι προσλήψεων θα εκτιμήσουν την τακτοποιημένη διάταξη σελίδας και τις ελκυστικές λεπτομέρειες σχεδίασης. Μια κομψή σελίδα χωρίς τίποτε περιττό και με επαρκή κενό χώρο είναι ευχάριστη για τα μάτια και γεννά σιγουριά ότι θα διακρίνετε τις λεπτές πτυχές του ρόλου του διαδικτυακού βοηθού.
Μειώστε το βάρος των πυκνών κειμένων αυξάνοντας το κενό. Φροντίστε τα περιθώρια να είναι αρκετά μεγάλα και η απόσταση μεταξύ των γραμμών και των παραγράφων επαρκής. Οι επιλεγμένες γραμματοσειρές, η μορφοποίηση του κειμένου και οι γραφικές λεπτομέρειες πρέπει επίσης να βελτιώνουν την αναγνωσιμότητα.