Μαζί με τη μετάβαση του λιανικού εμπορίου από τα παραδοσιακά, υλικά καταστήματα στα ηλεκτρονικά και σε μια υβριδική μορφή λειτουργίας, έχει εξελιχθεί και η δουλειά του διευθυντή καταστήματος. Ο διευθυντής καταστήματος έχει το καθήκον να διασφαλίζει πρωτίστως την ικανοποίηση του πελάτη, αλλά και να διατηρεί ακμαίο το ηθικό των υπαλλήλων. Εξάλλου, οι πωλήσεις επιτυγχάνονται με τους πωλητές στο κατάστημα, με τα τηλεφωνήματα και τις διαδικτυακές συνομιλίες.
Ως διευθυντής καταστήματος και επαγγελματίας πωλητής, γνωρίζετε ότι η πρώτη εντύπωση κρίνει το αν θα επιτευχθεί πώληση. Γνωρίζετε πώς να πουλήσετε ένα προϊόν. Γνωρίζετε, όμως, πώς να πουλήσετε τον εαυτό σας;
Αφήστε μας να διαχειριστούμε την αναζήτηση εργασίας σας. Ό,τι άλλο χρειάζεστε μπορείτε να το βρείτε στο CVapp.gr: από συμβουλές για το πώς να γράψετε ένα βιογραφικό που να κερδίζει θέσεις εργασίας έως μια ονλάιν εφαρμογή δημιουργίας βιογραφικού.
Αυτός ο οδηγός, μαζί με το παράδειγμα βιογραφικού διευθυντή καταστήματος, θα καλύψει τα ακόλουθα θέματα:
Ο διευθυντής ενός καταστήματος φέρει την ευθύνη για όσα συμβαίνουν στο κατάστημα. Όσα συμβαίνουν εντός του καταστήματος περιλαμβάνονται στα καθήκοντα αυτής της θέσης εργασίας. Όταν διαβάσετε το δείγμα βιογραφικού διευθυντή καταστήματος, θα δείτε ότι συμπεριλαμβάνουμε πολλά από τα ακόλουθα καθήκοντα:
Φυσικά, οι διευθυντές καταστήματος χρειάζονται επίσης καλή γνώση της αγοράς των προϊόντων τους.
Τα νέα δεν είναι ιδιαίτερα καλά για τους διευθυντές που εργάζονται σε καταστήματα λιανικής. Εκτιμάται ότι ο συνολικός ρυθμός ανάπτυξης για όλους τους διευθυντές πωλήσεων θα είναι 4%, κατά μέσο όρο για όλους τους κλάδους, σύμφωνα με το αμερικανικό γραφείο στατιστικών για την αγορά εργασίας. Αλλά, όσο συνεχίζεται η προσαρμογή στην απαίτηση των καταναλωτών για ονλάιν αγορές και παράδοση στο σπίτι, η δομή των καταστημάτων θα αλλάζει επίσης.
Πολλά καταστήματα θα συρρικνωθούν ή θα εξελιχθούν σε κέντρα διεκπεραίωσης παραγγελιών, σύμφωνα με πρόβλεψη του Total Retail. Μέρος της δουλειάς σας ως διευθυντή καταστήματος θα είναι να παρακολουθείτε τις τάσεις στον τομέα σας και να προσαρμόζεστε γρήγορα στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών για ασφαλέστερους χώρους και πιο βολικές συναλλαγές.
Λαμπρά σημεία στην αγορά
Η αγορά της λιανικής αναπτύχθηκε κατά 2,9% το 2020, παρά τους αποκλεισμούς λόγω πανδημίας. Ορισμένοι τομείς γνώρισαν ακόμη μεγαλύτερη άνοδο. Σύμφωνα με την Indigo9Digital, οι κορυφαίοι 5 αναπτυσσόμενοι κλάδοι είναι:
Το πρώτο βήμα στη σύνταξη του βιογραφικού σας ως διευθυντή καταστήματος είναι να βρείτε την κατάλληλη μορφή βιογραφικού. Το βιογραφικό σας καλό είναι να περιλαμβάνει τα παρακάτω στοιχεία:
Καθένα από αυτά τα τμήματα έχει ορισμένο σκοπό, ακριβώς όπως μια απόπειρα πώλησης ή η εκπαίδευση ενός υπαλλήλου. Σημειώστε ότι αναφερθήκαμε σε «απόπειρα πώλησης». Γνωρίζετε ότι οι πελάτες είναι διαφορετικοί και προσαρμόζετε τον τόνο και το ύφος σας ανάλογα. Το ίδιο πρέπει να κάνετε και στο βιογραφικό. Κάθε κατάστημα στο οποίο κάνετε αίτηση διαφέρει ως προς την ειδίκευση, το στιλ και τη λειτουργία. Εάν θέλετε να διευθύνετε ένα κατάστημα με μοδάτα ρούχα για έφηβους, χρειάζεστε ένα βιογραφικό που να ακούγεται φρέσκο και νέο. Αν, πάλι, στοχεύετε σε ένα κομψό κοσμηματοπωλείο, χρειάζεστε πιο συντηρητικό τόνο. Φυσικά, πάντα πρέπει να στοχεύετε σε μια επαγγελματική εντύπωση.
Το πρώτο εμπόδιο: Το ΣΠΑ
Οι περισσότερες εταιρείες χρησιμοποιούν συστήματα παρακολούθησης αιτήσεων (ΣΠΑ) για να σαρώσουν και να ταξινομήσουν τα εκατοντάδες βιογραφικά που λαμβάνουν. Το βιογραφικό σας πρέπει όχι μόνο να είναι εύκολο στη σάρωση αλλά και να περιέχει τις λέξεις-κλειδί και τις φράσεις-κλειδί που θα χρησιμοποιήσουν οι αλγόριθμοι του ΣΠΑ για να σας κατατάξουν έναντι των άλλων υποψηφίων. Δεν μπορείτε να γοητεύσετε τον εργοδότη εάν δεν ξεπεράσετε αυτό το εμπόδιο.
Πώς, λοιπόν, να το επιτύχετε; Δεν υπάρχει μαγική συνταγή, αλλά μερικές συμβουλές είναι οι εξής:
Τελική συμβουλή: Βεβαιωθείτε ότι η γραφή σας ακούγεται φυσική και όχι σαν να προσπαθήσατε να χωρέσετε κάθε λέξη από την αγγελία εργασίας.
Τα περισσότερα βιογραφικά γράφονται με αντίστροφα χρονολογική σειρά (αυτό ισχύει για τα περισσότερα δείγματα βιογραφικού μας). Αυτό συμβαίνει επειδή οι εργοδότες ενδιαφέρονται περισσότερο για το πού βρίσκεστε τώρα και ίσως για το πού ήσασταν ακριβώς πριν. Αυτή η μορφή σάς δίνει επίσης μια εξαιρετική ευκαιρία να τονίσετε τα τρέχοντα επιτεύγματά σας και να δείξετε την εξέλιξη της καριέρας σας. Το τμήμα ιστορικού εργασίας πρέπει να ακολουθεί αυτήν τη μορφή, εκτός εάν έχετε έναν πειστικό λόγο να αποκλίνετε από αυτήν.
Μπορείτε να εξετάσετε μια από τις άλλες μορφές βιογραφικού μας εάν έχετε αλλάξει καριέρα ή αν εισέρχεστε για πρώτη φορά στην αγορά εργασίας. Η λειτουργική μορφή βιογραφικού είναι καλύτερη για όσους θέλουν να τονίσουν εξειδικευμένες ή περίπλοκες δεξιότητες, όπως τεχνικοί επαγγελματίες, επιστήμονες ή άλλοι ειδικοί επαγγελματίες, επειδή περιλαμβάνει εκτενές τμήμα δεξιοτήτων.
Ένας διευθυντής καταστήματος βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στις διαπροσωπικές σχέσεις, με πελάτες και υπαλλήλους, και αυτό πρέπει να αντανακλάται στο προφίλ ενός βιογραφικού διευθυντή καταστήματος. Στο προφίλ (γνωστό επίσης ως επαγγελματική σύνοψη) μπορείτε να βάλετε λίγη προσωπικότητα στο βιογραφικό σας, μέσα σε 3–5 προτάσεις. Γιατί; Αυτή είναι η μοναδική ευκαιρία σας να πουλήσετε στον πιθανό εργοδότη σας την ευχάριστη μα σοβαρή προσωπικότητά σας και το ταλέντο σας στην αύξηση των πωλήσεων και τη διατήρηση των υπαλλήλων.
Χρησιμοποιήστε μία πρόταση για να συστηθείτε. Άλλη μία ή δύο για να περιγράψετε τις μεγαλύτερες επιτυχίες σας και μία ή δύο ακόμη για να περιγράψετε τις δεξιότητές σας και πώς θα ωφελήσετε την εταιρεία.
Αφοσιωμένος στο αποτέλεσμα διευθυντής καταστήματος με τρία έτη πείρας στο λιανικό εμπόριο. Επαγγελματίας με κίνητρο, ταλέντο στην επίβλεψη των υπαλλήλων και την προαγωγή της άριστης εξυπηρέτησης των πελατών. Ικανός στην οργάνωση αποθήκης και στην τοποθέτηση προϊόντων στη βέλτιστη θέση. Γνώστης των διαδικασιών και των κανονισμών του καταστήματος. Προσηλωμένος στη δημιουργία περιβάλλοντος που αυξάνει τις πωλήσεις και την ικανοποίηση του πελάτη.
Έχετε διανύσει πολύ δρόμο από την πρώτη σας δουλειά στο λιανικό εμπόριο. Κάθε θέση σάς έχει διδάξει νέες δεξιότητες ή σας έχει δώσει την ευκαιρία να επιτύχετε. Συγχαρητήρια! Τώρα έχετε τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσετε την αντίστροφα χρονολογική σειρά για να διαχειριστείτε την εντύπωση που θα πάρουν οι εργοδότες για την καριέρα σας.
Κάθε κουκκίδα δομεί το επιχείρημα υπέρ της πρόσληψής σας, οπότε χρησιμοποιήστε δυνατές λέξεις δράσης, δεδομένα και λεπτομέρειες για να το κάνετε πειστικό. Μπορείτε να περιγράψτε μια πρόκληση, να αφηγηθείτε τι πράξατε και τι αποτέλεσμα είχε.
Προέβλεψα την τάση της πελατειακής κίνησης και αύξησα το προϊοντικό απόθεμα, οδηγώντας σε αύξηση των πωλήσεων κατά 20%.
Αύξησα τις πωλήσεις κατά 20%.
Διευθυντής Καταστήματος – Αpple Store, Καλαμάτα
April 2014 — Παρόν
Βοηθός διευθυντή καταστήματος – Starbucks Coffee, Καλαμάτα
October 2012 — April 2014
Αυτό το ευσύνοπτο τμήμα επικεντρώνει τα μάτια των εργοδοτών στις κορυφαίες σας δεξιότητες, ενώ επίσης θα τη χρησιμοποιήσουν για να καταλάβουν ποιες δεξιότητες θεωρείτε σημαντικές για τη δουλειά. Φροντίστε να παραθέσετε συνδυασμό μαλακών και σκληρών δεξιοτήτων. Αυτό είναι το ιδανικό μέρος για να χρησιμοποιήσετε τις σημαντικές λέξεις και φράσεις-κλειδί από την αγγελία εργασίας, για να αυξήσετε τις πιθανότητες υψηλής κατάταξης από το ΣΠΑ.
Τι ψάχνουν οι εργοδότες
Εξαιρετικές δεξιότητες επικοινωνίας, γνώση κατάρτισης προϋπολογισμού και εβδομαδιαίου προγράμματος, καθώς και γνώση του προϊόντος είναι οι απαραίτητες δεξιότητες. Τι, όμως, θα σας διακρίνει από τους άλλους υποψηφίους; Αυτή η λίστα από το HubWorks υποδεικνύει ότι οι εργοδότες πρέπει να αναζητούν έναν διευθυντή καταστήματος που να κάνει τα εξής:
Πολλοί διευθυντές καταστήματος έχουν ανέβει στην ιεραρχία και έχουν μάθει μέσω της καθημερινής εργασίας, αλλά ορισμένες επιχειρήσεις μπορεί να απαιτούν τουλάχιστον πτυχίο πανεπιστημίου. Το τμήμα της εκπαίδευσης είναι μια απλή λίστα των πτυχίων, των πιστοποιητικών και τυχόν διακρίσεων που έχετε αποκτήσει. Αν έχετε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών, μπορείτε να παραλείψετε το απολυτήριο Λυκείου.
Πτυχίο στην πληροφορική, Πολυτεχνείο Πατρών, Πάτρα
October 2003 — July 2007
Ως διευθυντής καταστήματος, γνωρίζετε ότι η παρουσίαση κάνει τη διαφορά! Αυτό ισχύει και για το βιογραφικό σας. Θέλετε οι πελάτες να μπορούν να βρουν αυτό που ψάχνουν χωρίς απογοήτευση. Θέλετε το ίδιο και για τους εργοδότες. Εάν η σχεδίαση είναι πολύ φανταχτερή ή μπερδεμένη, θα πάνε αλλού.
Διατηρήστε την απλή και καθαρή, αποφεύγοντας τα γραφικά, τα έντονα χρώματα ή τις φωτογραφίες. Το CVapp.gr προσφέρει μια ποικιλία προτύπων διάταξης βιογραφικού σε διάφορα στιλ, τα οποία καλό είναι να χρησιμοποιήσετε.