Η σύνοψη του βιογραφικού σας –γνωστή και ως προφίλ βιογραφικού– απαιτεί γλώσσα προσαρμοσμένη στο κοινό και πειστική, ώστε να παρουσιάσετε τον εαυτό σας ευνοϊκά. Η μάρκα είστε εσείς και οι ανάγκες του «αγοραστή» είναι εκείνες του εργοδότη τον οποίο επιζητείτε να εντυπωσιάσετε.
Για τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ, η χρήση του προσώπου, της φωνής και της προσωπικότητας ενός οργανισμού ή μιας μάρκας πρέπει να είναι δεύτερη φύση. Με αυτόν τον τρόπο, το μήνυμά σας έχει τον μέγιστο αντίκτυπο στο στοχευμένο ακροατήριο, εστιάζοντας στις ανάγκες του πελάτη και παρουσιάζοντάς το υπό κολακευτικό φως.
Αυτός ο μικρός χώρος στο βιογραφικό σας διαδραματίζει μεγάλο ρόλο. Είναι το σημείο όπου μπορεί να διαφανεί η προσωπική και επαγγελματική σας ουσία, αν αξιοποιήσετε στο μέγιστο κάθε λέξη χωρίς να αδικήσετε τον εαυτό σας. Έχετε δύο με τρεις προτάσεις για να πιάσετε τις σωστές νότες, με τρόπο σύντομο αλλά πειστικό. Χρησιμοποιήστε ενεργητικά ρήματα που δηλώνουν αποτέλεσμα. Μεταχειριστείτε γλώσσα σαφή, περιγραφική, ρέουσα, όχι όμως λυρική. Εκφράστε ενθουσιασμό, αυτοπεποίθηση και ενέργεια, με τόνο ειλικρινή και αυθεντικό, ποτέ προσποιητό.
Καθόριζα, ανέπτυσσα και υλοποιούσα στρατηγικές μάρκετινγκ για την αυτοματοποίηση και τη μέτρηση της κίνησης του κοινού. Καθιέρωνα διαδικασίες και πρωτόκολλα μέτρησης εκστρατειών για τη βελτιστοποίηση των αποτελεσμάτων. Μεγιστοποιούσα την εξοικονόμηση από τις λειτουργίες και αξιολογούσα τακτικά τις δαπάνες. Συνεργαζόμουν με διάφορες ομάδες της εταιρείας για να διασφαλίζω ότι το παραγόμενο υλικό θα ανταποκρινόταν στις ανάγκες και τις επιθυμίες των πελατών.
Αν η καριέρα σας έχει μια σταθερή ροή υπαλληλικών θέσεων στο ψηφιακό μάρκετινγκ, προτείνεται η συμβατική δομή βιογραφικού, που ξεκινά με το εργασιακό ιστορικό σε αντίστροφα χρονολογική σειρά. (Αναφέραμε επιγραμματικά μερικές εναλλακτικές στον προηγούμενο οδηγό).
Η τωρινή ή η πιο πρόσφατη θέση εργασίας εμφανίζεται πρώτη και η παλιότερη τελευταία, χωρίς να αναφέρετε πάνω από τέσσερις ή πέντε. Αν στο ιστορικό υπάρχουν κενά ή θέσεις σε άσχετα αντικείμενα, δώστε προτεραιότητα στις σχετικές θέσεις.
Γενικά, στο βιογραφικό πρέπει να αναφέρετε μόνο την πείρα σας στον χώρο του ψηφιακού μάρκετινγκ. Φυσικά, υπάρχουν και εξαιρέσεις. Για παράδειγμα, αν θέλετε να αρχίσετε να γράφετε άρθρα ιστολογίου για μια επιχείρηση αρχιτεκτονικής τοπίου και παλιότερα δουλεύατε τα Σαββατοκύριακα σε ένα κατάστημα με είδη κήπου. Ειδικά αν δεν έχετε πολλή πείρα στο ψηφιακό μάρκετινγκ, ίσως αξίζει να περιλάβετε θέσεις σαν αυτή.
Μάνατζερ ψηφιακού μάρκετινγκ, Algine, Αθήνα
November 2017 — March 2021
Μάνατζερ ψηφιακού μάρκετινγκ, Client XII, Θεσσαλονίκη
July 2014 — October 2017
Σε περιπτώσεις όπου ένας εργοδότης ζητά να έχετε σπουδάσει το αντικείμενο, συνήθως απαιτείται πτυχίο στο μάρκετινγκ, την επικοινωνία ή τη γραφιστική. Επίσης, ίσως χρειαστεί αποδεδειγμένη γνώση Google AdWords ή άλλη ειδική πιστοποίηση, ενώ για θέσεις μάνατζερ ή διευθυντή ίσως ζητηθεί και τίτλος μεταπτυχιακών σπουδών.
Γενικά, θα απαριθμήσετε τα πτυχία σας με αντίστροφα χρονολογική σειρά, από το ανώτερο προς το κατώτερο. Αν περισσεύει χώρος στο μονοσέλιδο βιογραφικό σας, φροντίστε να αναφέρετε και τυχόν επαίνους ή άλλες επιβραβεύσεις και διακρίσεις.
Στο ίδιο τμήμα του βιογραφικού ανήκουν και τα διπλώματα, τα πιστοποιητικά, καθώς και οι περίοδοι πρακτικής άσκησης που έχουν σχέση με την εκπαίδευση και την επαγγελματική σας εξέλιξη. Μην παραλείψετε ό,τι μπορεί να δείξει πως σας αρέσει να μαθαίνετε διαρκώς και να συμβαδίζετε με τον ολοένα μεταβαλλόμενο κλάδο του μάρκετινγκ.
Ορισμένες φορές ίσως θα μπορούσατε να εναλλάξετε τη σειρά του εργασιακού ιστορικού και της εκπαίδευσης. Αυτό θα άξιζε αν δεν έχετε πολλή πείρα στο ψηφιακό μάρκετινγκ (και μπήκατε στον χώρο πρόσφατα), αν η εκπαίδευσή σας είναι εντυπωσιακή και συναφής ή αν είστε ελεύθερος επαγγελματίας που ξεκινά τώρα ή μεταπηδά στον χώρο ως δευτερεύουσα ασχολία.
Πτυχίο στο Μάρκετινγκ, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα
September 2010 — May 2014
Απολυτήριο Λυκείου, 3ο Λύκειο Ζωγράφου, Αθήνα
September 2006 — June 2010
Παράδειγμα τμήματος δεξιοτήτων
Αυτό το τμήμα του βιογραφικού προσφέρεται για να προωθήσετε τις δεξιότητες που έχετε κατακτήσει και μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του επιθυμητού εργοδότη. Ένας ειδικός του ψηφιακού μάρκετινγκ χρειάζεται να μαθαίνει γρήγορα και να είναι πολύ καλός στην έρευνα. Μιας και γνωρίζετε από μάρκετινγκ, αξιοποιήστε το για να πλασάρετε τον εαυτό σας στα τμήματα των δεξιοτήτων και του εργασιακού ιστορικού.