Για να ξεκινήσετε να γράφετε ένα βιογραφικό ως επαγγελματίας του μάρκετινγκ, πρέπει να γνωρίζετε ποια τμήματα να περιλάβετε. Το βιογραφικό σας πρέπει να περιλαμβάνει τα εξής:
Μια καλή εκστρατεία μάρκετινγκ ξεκινά μαθαίνοντας για τον στοχευόμενο πελάτη. Το ίδιο ισχύει για ένα βιογραφικό. Γνωρίστε την εταιρεία στην οποία υποβάλλετε αίτηση. Μάθετε για τους εργαζομένους, τη φιλοσοφία, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της. Ανακαλύψτε όσα μπορείτε για τον υπεύθυνο προσλήψεων και το μελλοντικό αφεντικό σας. Έπειτα, στοχεύστε την εκστρατεία σας και θυμηθείτε ότι το «προϊόν» είστε εσείς.
Φροντίστε τα μηνύματα, ο τόνος και το ύφος του βιογραφικού και της συνοδευτικής επιστολής να έχουν συνέπεια. Για να μεγιστοποιήσετε την αποτελεσματικότητα του βιογραφικού σας στο μάρκετινγκ, πράξτε τα εξής:
Για άλλη μία φορά, πρέπει να λάβετε υπόψη το σύστημα παρακολούθησης αιτήσεων. Όταν σαρώνει το βιογραφικό σας, προσπαθεί να τοποθετήσει πληροφορίες σε προκαθορισμένες «θυρίδες». Για να γίνει η μεταφορά των πληροφοριών του εγγράφου στο σύστημα ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας, χρησιμοποιήστε την αντίστροφα χρονολογική σειρά, για την οποία είναι προγραμματισμένο το σύστημα παρακολούθησης αιτήσεων.
Η αντίστροφα χρονολογική μορφή επικεντρώνεται στο εργασιακό ιστορικό, όπου απαριθμείτε τις σχετικές θέσεις εργασίας που είχατε στο παρελθόν, από την πιο πρόσφατη προς την πιο παλιά –έως περίπου 10 χρόνια πριν. Αυτή η μορφή είναι η καλύτερη και για τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ, διότι οι δεξιότητες τις οποίες αποκτάτε στις διάφορες δουλειές σωρεύονται διαχρονικά.
Παρότι υπάρχουν άλλες μορφές, καλό είναι να τις χρησιμοποιείτε μόνο σε ειδικές περιστάσεις. Όσοι αποφοίτησαν πρόσφατα ή αναζητούν μια αλλαγή στη σταδιοδρομία τους θα μπορούσαν να εξετάσουν μια από τις μορφές βιογραφικού τις οποίες προτείνουμε ως εναλλακτικές στη χρονολογική ή μια υβριδική μορφή.
Είστε ένα άτομο με δημιουργική σκέψη, το οποίο γνωρίζει πώς να προσελκύει το ενδιαφέρον σε ένα προϊόν. Το τμήμα της σύνοψης σε ένα βιογραφικό μαρκετίστα δεν πρέπει να σας δυσκολέψει, αφού επιτρέπει να γράψετε ελεύθερα κείμενο που αναδεικνύει την εικόνα σας.
Δώστε σαφές μήνυμα. Ποια δημιουργική εκστρατεία μάρκετινγκ θέλετε να επισημάνετε εδώ; Ποιες δεξιότητες θα σας κάνουν να ξεχωρίσετε; Πρέπει σε 3-4 προτάσεις να πείτε στον υπεύθυνο προσλήψεων γιατί είστε το κατάλληλο άτομο για τη θέση εργασίας. Φροντίστε, λοιπόν, τα παραδείγματά σας να εστιάζουν στις ανάγκες της εταιρείας.
Αφιερώστε χρόνο για να σκεφτείτε πώς θα περιγράφατε τον εαυτό σας και διανθίστε το προφίλ σας με τα πιο γλαφυρά επίθετα που σας ήρθαν κατά νου. Αυτό το τμήμα εισάγει και συνοψίζει το υπόλοιπο βιογραφικό, προσφέροντας στον υπεύθυνο προσλήψεων ελκυστικές πληροφορίες, τις οποίες θα μπορέσετε να αξιοποιήσετε σε ενδεχόμενη συνέντευξη.
Πεπειραμένος επαγγελματίας του μάρκετινγκ, άριστος στην επίβλεψη στρατηγικών στα παραδοσιακά και στα νέα μέσα οι οποίες βοηθούν τις εταιρείες να επιτύχουν τους στόχους τους, προσελκύοντας πιθανούς πελάτες, κάνοντας γνωστότερες τις μάρκες τους και προκαλώντας το ενδιαφέρον του κοινού.
Το τμήμα του εργασιακού ιστορικού ενός βιογραφικού για εργασία στο μάρκετινγκ είναι γραμμένο με χρονολογική σειρά. Περιγράψτε εκτενέστερα την πιο πρόσφατη θέση εργασίας σας και συνοπτικότερα τις παλιότερες. Αυτό διότι οι υπεύθυνοι εύρεσης προσωπικού ενδιαφέρονται περισσότερο για όσα έχετε πράξει πρόσφατα.
Αναπτύξτε κάθε στοιχείο της λίστας σαν να διαφημίζατε ένα προϊόν. (Ουσιαστικά, αυτό κάνετε!). Ξεκινήστε με μια δυνατή λέξη δράσης και συνεχίστε με λεπτομέρειες, αριθμούς και στατιστικά που κάνουν τα επιτεύγματά σας ακόμη πιο εντυπωσιακά.
Θυμηθείτε να βελτιστοποιήσετε όσα γράφετε ειδικά για τη σκοπούμενη θέση εργασίας. Εστιάστε σε όσες δεξιότητες επιζητεί ο εργοδότης στον οποίο απευθύνεστε. Αν μπορείτε να αποδείξετε ότι ήδη κάνετε όσα επιθυμεί, ακόμη καλύτερα.
Επικεφαλής τμήματος μάρκετινγκ, Μαραμπού, Θεσσαλονίκη
June 2017 - May 2021
Ειδικός μάρκετινγκ περιεχομένου, Aventura, Αθήνα
October 2014 - May 2017
Γνωρίζετε πως, αν δεν συλλάβετε την προσοχή του κοινού-στόχος σε λίγα δευτερόλεπτα, θα προχωρήσει στην επόμενη διαφήμιση. Γι’ αυτό είναι τόσο σημαντικό το τμήμα δεξιοτήτων του βιογραφικού ενός επαγγελματία του μάρκετινγκ. Πολλοί υπεύθυνοι εύρεσης προσωπικού κοιτάζουν αυτό πρώτα, για να δουν τι κάνετε καλά. Αν η λίστα δεν τους ικανοποιήσει, προχωρούν στο επόμενο βιογραφικό.
Αυτό το τμήμα του βιογραφικού μπορεί πιο εύκολα από όλα να προσαρμοστεί για ένα σύστημα παρακολούθησης αιτήσεων. Επομένως, όποτε δημιουργείτε μια νέα εκδοχή του για μια διαφορετική θέση εργασίας, μπορείτε να δομείτε το μήνυμά σας ξεκινώντας από εδώ. Φροντίστε όσες δεξιότητες παραθέσετε εδώ να συνάδουν με όσα γράφετε στα άλλα τμήματα, ώστε να δώσετε μια συνεκτική εικόνα των ικανοτήτων σας.
Το τμήμα εκπαίδευσης ενός βιογραφικού μάρκετινγκ απαριθμεί τους πανεπιστημιακούς τίτλους σπουδών σας. Οι περισσότερες θέσεις στον χώρο του μάρκετινγκ –ιδίως οι διευθυντικές– απαιτούν πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αν έχετε μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο, παραλείψτε το Λύκειο.
Ίσως πολλές από τις δεξιότητές σας να τις έχετε αποκτήσει κατά την εργασία. Αν, όμως, έχετε παρακολουθήσει μαθήματα που ενισχύουν την αίτησή σας, παραθέστε τα εδώ.
Πτυχίο στο μάρκετινγκ, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα
October 2010 - June 2014
Απολυτήριο Λυκείου , 2ο Λύκειο Συκεών, Θεσσαλονίκη
September 2007 - June 2010