Παράδειγμα σύνοψης βιογραφικού υπαλλήλου υποδοχής: η κατάλληλη νοοτροπία
Στη σύνοψη ενός βιογραφικού (γνωστή και ως προφίλ ή προσωπική δήλωση) πείθετε τους εργοδότες ότι θα διατηρείτε την καλή σας διάθεση και τη συγκέντρωση ακόμη και τις ημέρες με την περισσότερη δουλειά. Μια πειστική σύνοψη βιογραφικού μοιάζει πολύ με έναν/μια υπάλληλο υποδοχής: είναι πολυτάλαντη, γρήγορη και φιλόξενη. Είναι η πρώτη εντύπωση που δίνετε στους εργοδότες, τους οποίους καλείτε να σας γνωρίσουν καλύτερα. Σκεφτείτε το σαν μια μικρογραφία του βιογραφικού: μία δόση προσωπικότητας, μερικές δεξιότητες και οι κορυφαίες από τις προηγούμενες εμπειρίες σας.
Ξεκινήστε με τα χρόνια πείρας που έχετε ως υπάλληλος υποδοχής ή σε σχετική θέση. Ποια ήταν τα κυριότερα καθήκοντά σας, τα οποία ίσως έχετε και στη νέα δουλειά; Επιτύχατε τίποτε εντυπωσιακό; Στη συνέχεια, συνδυάστε τα με τα κυριότερα γνωρίσματά σας: ευγένεια, φροντίδα, κίνητρο, προσοχή, επικέντρωση στον πελάτη.
Μην παραλείψετε να κοιτάξετε την αγγελία εργασίας και να προσαρμόσετε το βιογραφικό υπαλλήλου υποδοχής με λέξεις-κλειδί κατάλληλες για σύστημα παρακολούθησης αιτήσεων. Αν κάνετε αίτηση σε τοπική εταιρεία ή στέλνετε το βιογραφικό σας με ιμέιλ απευθείας σε έναν υπεύθυνο προσλήψεων, τότε μάλλον δεν θα περάσει από αυτόματο σύστημα. Και πάλι, όμως, αξίζει να δώσετε στον εργοδότη ακριβώς αυτό που επιζητεί.
Εργατική και πεπειραμένη ρεσεψιονίστ, που έχει εργαστεί για πολλά χρόνια με συνέπεια και ακεραιότητα σε πολυσύχναστα περιβάλλοντα. Ικανή στη δημιουργία προγραμμάτων, το κλείσιμο ραντεβού, την πώληση προϊόντων και την παροχή βέλτιστης εξυπηρέτησης στους πελάτες. Μπορεί να διαχειρίζεται ρεσεψιόν με ψυχραιμία και χάρη, καθώς και να επιτελεί πλήθος διοικητικών καθηκόντων. Πρόθυμη να ενταχθεί σε μια νέα ομάδα ανθρώπων και να τους εξυπηρετήσει ως προσηλωμένη και αφοσιωμένη υπάλληλος υποδοχής.
Δείγμα εργασιακού ιστορικού: τα πάντα στη σωστή σειρά
Οι προηγούμενες εργασιακές εμπειρίες σας βεβαιώνουν τον εργοδότη ότι δεν πρέπει να ανησυχεί όταν βρίσκεστε στο γραφείο υποδοχής. Εφόσον οι ρεσεψιονίστ συνήθως δεν χρειάζεται να έχουν πτυχίο, το εργασιακό ιστορικό παίζει σπουδαίο ρόλο, δείχνοντας στον εργοδότη ότι έχετε μάθει αρκετά κατά την εργασία, ώστε να ανταποκρίνεστε στις απαιτήσεις. Αν αναζητάτε θέση σε μια μεγαλύτερη ή γνωστότερη εταιρεία, πρέπει οπωσδήποτε να έχετε εργαστεί ξανά στην υποδοχή. Σε ορισμένους κλάδους και μικρές επιχειρήσεις, ίσως αρκεί να έχετε εργαστεί σε παρόμοια θέση περιστασιακά ή με ημιαπασχόληση. Απλώς φροντίστε να δείξετε πώς το εργασιακό ιστορικό σας σχετίζεται με τη θέση για την οποία κάνετε αίτηση.
Ρεσεψιονίστ – Μιχαλάκης ΕΠΕ, Χανιά
November 2014 — August 2019
- Χαιρετούσα τους πελάτες και τους παρείχα πληροφορίες και ανώτερη εξυπηρέτηση. Απαντούσα σε τηλεφωνήματα, συγκέντρωνα προσωπικά στοιχεία και διαχειριζόμουν τα προγράμματα.
- Τηρούσα ακριβείς εγγραφές πελατών και παρείχα στους επικεφαλής σχεδιασμού άριστη υποστήριξη. Διαχειριζόμουν τη βάση δεδομένων του γραφείου, την κατανομή του μισθολογίου και τη χωροταξία της ρεσεψιόν.
Ρεσεψιονίστ – Σπα «Υδροΐασις», Χανιά
June 2003 — October 2014
- Απαντούσα στα τηλεφωνήματα, χαιρετούσα τους πελάτες και ήμουν επιφορτισμένη με όλα τα καθήκοντα της ρεσεψιόν. Διακοσμούσα τον χώρο υποδοχής, συμβάλλοντας στο φιλόξενο και γαλήνιο περιβάλλον του σπα.
- Χειριζόμουν τις παραγγελίες υλικών και την αλληλογραφία, ενώ ασχολούμουν και με ορισμένα λογιστικά θέματα.
- Παρείχα στους υπάρχοντες και τους πιθανούς πελάτες πληροφορίες για τις υπηρεσίες, τις τεχνολογίες του σπα και τα προσφερόμενα προϊόντα.
Παράδειγμα εκπαίδευσης υπαλλήλου υποδοχής: ακριβώς όση χρειάζεται
Το πτυχίο πανεπιστημίου δεν βλάπτει, ενώ υπάρχουν και πιστοποιήσεις που δείχνουν ότι σας αρέσει να μαθαίνετε και να εξελίσσεστε επαγγελματικά. Παρότι οι παραδοσιακές θέσεις υπαλλήλων υποδοχής ίσως να απαιτούν μόνο απολυτήριο Λυκείου, ένα πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης θα μπορούσε να αποτελέσει μεγάλο πλεονέκτημα για την εξασφάλιση εργασίας σε μια κορυφαία εταιρεία.
Αν αποφοιτήσατε πρόσφατα ή σπουδάζετε ακόμη και θέλετε να κάνετε τα πρώτα βήματα στον χώρο, η εργασία σε ρεσεψιόν είναι μια άριστη ευκαιρία να εξοικειωθείτε και να προετοιμαστείτε για προγράμματα μαθητείας ή εμβάθυνσης.
Συνιστούμε να απαριθμήσετε τα εκπαιδευτικά προγράμματα που έχετε παρακολουθήσει, αναφέροντας το χρονικό διάστημα, το όνομα του ιδρύματος, τον τίτλο σπουδών και τον τόπο. Αν έχετε πτυχίο ή τίτλο μεταπτυχιακών σπουδών, δεν χρειάζεται να αναφέρετε και το Λύκειο.
Πτυχίο στην επικοινωνία, Κέντρο Ελευθέρων Σπουδών Πατεράκη, Χανιά
October 2000 — June 2003
Απολυτήριο Λυκείου, 1ο Λύκειο Χανίων, Χανιά
September 1997 — June 2000
Παράδειγμα δεξιοτήτων βιογραφικού: ψυχραιμία, ευδιαθεσία, αυτοκυριαρχία
Για να αποκτήσετε τη δουλειά των ονείρων σας, θα μπορούσατε να γράψετε χίλια-δυο εντυπωσιακά ταλέντα. Αν, όμως, δεν έχουν σχέση με την επιθυμητή θέση, δεν έχουν αξία. Ένα διδακτορικό στην αστροφυσική λίγο ωφελεί κατά την εργασία στην υποδοχή, αν δεν μπορείτε να μιλήσετε στο τηλέφωνο με ευγένεια ή να διαχειριστείτε το ημερολόγιο υποχρεώσεων του αφεντικού σας. Γι’ αυτό είναι τόσο σημαντική η λίστα δεξιοτήτων στο βιογραφικό ενός υπαλλήλου υποδοχής. Πρόκειται για τον πυρήνα της αίτησής σας, άρα δώστε τη δέουσα προσοχή. Για να το επιτύχετε, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα δοκιμασμένα πρότυπα και την εφαρμογή βιογραφικού που προσφέρουμε.
Σκληρές δεξιότητες
Παρότι η θετική διάθεση είναι σημαντική, συχνά οι υπάλληλοι υποδοχής χρειάζονται αρκετές σκληρές δεξιότητες. Πρέπει να μπορείτε να χειριστείτε εξοπλισμό γραφείου, όπως υπολογιστές, φωτοτυπικά, σκάνερ, συσκευές φαξ και τηλέφωνα, καθώς και διάφορα προγράμματα και εφαρμογές επικοινωνίας σε καθημερινή βάση.
- Ευχέρεια στην επικοινωνία
- Παράλληλη εκτέλεση εργασιών
- Εξυπηρέτηση πελατών
- Χειρισμός εφαρμογών γραφείου
- Προγραμματισμός εργασιών
- Τήρηση βιβλίων
Μαλακές δεξιότητες
Παρότι οι σκληρές δεξιότητες ίσως κρίνουν την πρόσληψη σε θέση ρεσεψιονίστ, οι μαλακές δεξιότητες βοηθούν να παραμείνετε σε αυτή. Ακόμη και στις πιο αγχωτικές ημέρες, θα σας ζητείται να διατηρήσετε την ψυχραιμία σας και να ανταποκριθείτε σε διάφορα παράπονα πελατών. Τα κατάλληλα γνωρίσματα της προσωπικότητας είναι το καλύτερο εφόδιο που έχετε. Φροντίστε, λοιπόν, να τα παραθέσετε στο βιογραφικό για θέση υπαλλήλου υποδοχής.
- Θετική διάθεση
- Επίλυση προβλημάτων
- Παράλληλη εκτέλεση εργασιών
- Επίλυση διαφορών
- Υπομονή
- Προσοχή στη λεπτομέρεια
- Υπευθυνότητα
- Κίνητρο
- Συγκέντρωση
- Παροχή βοήθειας
- Γραπτή και προφορική επικοινωνία